Geoblog.pl    pawelkaminski    Podróże    w stronę słońca    Palenque

Palenque

Gwatemala
Gwatemala, palenque

Palenque to duży kompleks ruin zbudowany około 8 wieku naszej ery. Jesteśmy podekscytowani, będą to pierwsze ruiny majów na naszej drodze. Autobus którym jedziemy wlecze się niemiłosiernie, znów zatrzymując się przed każdym ogranicznikiem. Na szczęście znowu podziwiamy piękne widoki przez okno. Nie zdecydowaliśmy się na zwiedzanie wodospadów po drodze. Może i dobrze, bo i bez tego podróż trwa 5 godzin.

Miasteczko Palenque jest obskurne, szybko decydujemy się na przejazd do zagłębia bungalowów na granicy parku narodowego (oddalonych o 10 minut taksówką). Śpimy w sercu dżungli. Rano budzą nas ryki małp skaczących po drzewach zaraz nad naszymi głowami. Fajne miejsce i bardzo relaksujące, ale jest się zdanym na łaskę i niełaskę lokalnego baru (który jest dość drogi), nic więcej tam nie ma.

Ruiny w Palenque są niesamowite, zwłaszcza w pierwszych minutach po otwarciu kas, gdy nikogo tam nie ma. Spędzamy tam około 5 godzin, wędrując pomiędzy ruinami, ruinami pokrytymi dżunglą i muzeum. Na koniec decydujemy się na przechadzkę po dżungli poza obszarem dostępnym dla zwiedzających. Przewodnik godzi się na cenę 250 peso mimo, że oficjalna cena to 800 pesos. No cóż, mogliśmy lepiej wydać te pieniądze - ale to moja subiektywna ocena, Adze się chyba podobało.